Віддання свята в неділю
Примітки
1. Служба чергового
святого, що випадає у віддання свята, переноситься на безпосередньо попередній[1]
або наступний день[2], деколи
й на інший день, якщо не буде зайнятий двома святими або одним з полієлеєм;
деколи обмежується каноном на повечір’ї після канону богородичного.
2. Служба святкова у
віддання, від вечірні до канону утрені має тільки вид повсякденний, від канону
до кінця утрені – вид великий. Якщо віддання випадає в неділю, тоді вечірня і
утреня буває велика, з огляду на недільну службу.
НА ВЕЛИКІЙ ВЕЧІРНІ
1. Катизма „Блажен муж”.
2. На „Господи,
взиваю я” – 10 стихир, тобто: 4 недільних з октоїха і 6 свята, Слава: свята, І
нині: 1-й богородичний голосу (догмат)
3. Прокімен дня „Господь царює”.
4. Стиховня недільна, Слава, і нині: свята.
5. На кінці: тропар
недільний голосу, Слава, і нині: свята.
6. Відпуст великий з
поминанням недільним і святого, якого день[3].
НА ПОВЕЧІР’Ї
Канон Богородиці, що за чергою октоїха. По „Достойно” –
кондак свята один[4].
НА ПІВНІЧНІЙ
Троїчний канон октоїха, за звичаєм. У віддання
Переполовинення і Воскресіння, по 1-му трисвятому, – тропар свята, по 2-му –
кондак свята; молитви „Пом’яни” не проказуємо.
НА ВЕЛИКІЙ УТРЕНІ
1. На „Бог Господь”:
тропар недільний двічі, Слава, і нині: свята.
2. Все інше до канону – недільне, за звичаєм.
3. Канонів 3 або 4
на 14, тобто: перший – з октоїха недільний з ірмосом на 4, другий – з октоїха
богородичний на 2 і свята – один або два на 8. Катавасія чергова після кожної
пісні. Після 3-ої – кондак-ікос і сідальний свята; по 6-ій – кондак-ікос
недільні[5];
на 9-ій – „Чеснішу” з приспівами свята до тропаря канону свята; по 9-ій –
світильний недільний черговий; Слава, і нині: свята.
4. Хвалитних стихир
– 8, тобто: 4 недільні октоїха і 4 свята зі „Слава”[6]
і з двома приспівами свята; Слава: стихира євангельська, І нині:
„Преблагословенна”.
5. По великому славослов’ї – тропар недільний, один з двох
звичайних.
6. Відпуст великий з поминанням, як на вечірні.
НА ЧАСАХ
На всіх: тропар недільний, Слава: свята; кондаки –
поперемінне, тобто на 1-му і 6-му – недільний, на 3-му і 9-му – свята[7].
НА ЛІТУРГІЇ
1. Перших два
антифони, якщо свято господнє – свята, третій – звичайний з приспівом свята;
також і „Прийдіте, поклонімся”. Якщо свято богородичне, антифони – недільні, як
тут звичай, у всі неділі; подекуди „Добре воно” з приспівом недільним.
2. По вході – тропар
недільний і свята, Слава: кондак недільний, І нині: свята[8].
3. Прокімен, алилуя і
причасний неділі і свята. Апостол і євангелія у віддання господнє – тільки
неділі[9],
у віддання богородичне – спочатку неділі, а тоді – свята[10].
[1] Мінея 12 вересня; 31 грудня, 13 січня.
[2] Мінея 21 вересня.
[3] Слов’янська мінея 31 грудня: і тропар на віддання Воскресіння і
Зіслання. Можна було б долучити й поминання свята, якщо свято богородичне, але
виголосити, що Успіння (Різдва, Входу в храм) свято віддаємо.
[4] Мінея 14 січня; і Московський типик 14 січня.
[5] Розділ 63 Марка В Грецькому типику приписує по 3-ій — сідальний,
по 6-ій — кондак-ікос свята.
[6] Не беручи однієї з тих, що перед „Слава”.
[7] За загальним грецьким уставом і Марком, розділ 63, на всіх часах —
тільки кондак свята.
[8] За грецьким уставом: Слава, і нині: кондак свята.
[9] Напр. мінея 13 серпня.
[10] Мінея на віддання Різдва, Входу і Успіння Пресвятої Богородиці.
Немає коментарів:
Дописати коментар