четвер, 1 лютого 2018 р.

Посвяття зі святим безполієлейним у дні седмичні і в суботу

Посвяття зі святим безполієлейним у дні седмичні і в суботу

НА ВЕЧІРНІ
1.  Катизма чергова.
2.  На „Господи, взиваю я” – 6 стихир, тобто: 3 свята і З святому, Слава, і нині: святу, або Слава: святому, якщо має, І нині: святу.
-  Якщо випаде два святі, то буде першому – 3 і другому – 3, Слава, і нині: святу.
-  Якщо буде святий на 6, тоді стихир йому буде тільки 3[1], як і святому на 4.
В п’ятницю ввечері на суботу – 1-й богородичний голосу, що віддається (догмат)[2].
3.  На стиховні: стихири свята, Слава: святому, якщо буде, І нині: свята, якщо – ні, то Слава, і нині: свята.
4.  На кінці: тропар святому, Слава, і нині: свята.
-  Якщо буде два святі, то тропар першого святого, Слава: другого, І нині: свята.
5.  Відпуст середній з поминанням свята і святого, без поминання служби седмичної, тому що вона не береться.

НА ПОВЕЧІР’Ї
Канон Пресв.  Богородиці, за чергою октоїха. По „Достойно” – кондак свята один.
НА ПІВНІЧНІЙ: Все саме так, як у часослові.

НА УТРЕНІ
1.  На „Бог Господь”: тропар свята двічі, Слава: святому, І нині: свята.
-  Якщо буде два святі, то тропар свята раз і першому святому раз, Слава: другому, І нині: знову свята.
2. Катизм дві чергових з сідальними свята.
3.  Канонів 2 на 12, тобто: свята з ірмосом на 8 і святого на 4. Катавасія по 3-ій, 6-ій, 8-ій і 9-ій пісні – ірмос останнього канону, тобто святому. По 3-ій пісні – кондак-ікос і сідальний святого; по 6-ій – кондак-ікос свята; по 9-ій – світильний святого двічі, Слава, і нині: свята[3].
- Якщо буде два святі, тоді 3 канони на 14, тобто: канон свята з ірмосом на 6, першому святому на 4 і другому на 4. Катавасія по  3-ій,  6-ій,  8-ій і 9-ій пісні – ірмос останнього канону, тобто другого святого. По 3-ій пісні – кондак-ікос першого і другого святого, також сідальний першого святого, Слава: другого, І нині: свята; по 6-ій – кондак-ікос свята; по 9-ій – світильний першого святого, Слава: другого, І нині: свята.
- Якщо буде святий на 6, то канон свята з ірмосом на 6 і святому на 6[4], все інше, як вгорі з одним святим.
4.  На стиховні: стихири свята, Слава: святому, якщо буде, І нині: свята, якщо – ні, то Слава, і нині: свята.
- Якщо святий на 6 буде мати хвалитні стихири з малим славослов’ям, то вони беруться на 4 і Слава: його, а І нині: свята. Після єктенії „Сповнім” будуть на стиховні стихири свята, Слава: святому, І нині: свята[5]. Якщо цей святий матиме й велике славослов’я, то хвалитні стихири беруться: свята – Зі святому – 3, Слава: святому, а І нині: свята. І по славослов’ї з трисвятим – його тропар, Слава, і нині: свята, а все інше, як на великій утрені.
5. На кінці: тропар святого, Слава, і нині: свята.
- Якщо буде два святі, то тропар першого святого, Слава: другого, І нині: свята.

НА ЧАСАХ
На всіх: тропар свята, Слава: на 3-му і 9-му – ще й святому. Кондаки – поперемінне, тобто: на 1-му і 6-му – свята, на 3-му і 9-му – святому.
- Якщо два святі, то Слава: на 3-му – першому, а на 9-му – другому святому. Кондаки: на 3-му – першому, на 9-му – другому святому[6].

НА ЛІТУРГІЇ
1. Антифони в посвяття господнє беремо: перших два – з самого свята, третій – загальний з приспівом свята, також і „Прийдіте, поклонімся”; в посвяття богородичне антифони так, як і у всі дні.
2. По вході – тропар, Слава, і нині: кондак свята, трисвяте.
3.  Прокімен, алилуя і причасний – свята, апостол і євангелія – дня. Замість „Достойно” – ірмос 9-ої пісні канону свята з його приспівом. Відпуст з поминанням свята і святого[7].


[1] Напр. 15 і 16 вересня в мінеї.
[2] Це устав Почаївського октоїха (1800) і Московського 1782 року, на кінці, за приписом про храм Воскресіння Христового: „Якщо долучиться передсвяття чи посвяття господніх свят або богородичних в суботу та в інші дні тижня, крім неділі, також на Покладення її ризи у Влахерні і на Покладення Чесного Пояса октоїх не береться, крім догмата на „Господи, взиваю я” в п’ятницю ввечері”. Не узгоджується з цим уставом устав нашої і Московської мінеї й Церковного Ока, поданий на посвяття Стрітення в Сиропусну суботу, де подасться не 1-й богородичний голосу, а стихира свята.
[3] Напр. 15 вересня; в Церковному  Оці 16 вересня і в Грецькій мінеї: світильний святому раз.
[4] Μαρκ. Καιφ. ξσ /Марко, розділ 66/ і мінея 15 вересня.
[5] Мінея 16 вересня; Грецька мінея 24 листопада.
[6] За попереднім уставом на всіх масах: тропар свята і Слава: святому, якщо має; а кондак — тільки свята (Церковне Око в розділах 128 і 129 Марка). В випадку двох святих після тропаря свята береться на Слава поперемінне тропар першому і другому святому, а кондак — тільки свята.
[7] Одні беруть повсякденні антифони „Добре воно”; інші — зображальну; за попереднім уставом — беруться ще й святому, якщо щось має.

Немає коментарів:

Дописати коментар