Святий зі всенічним в неділю
НА МАЛІЙ ВЕЧІРНІ
1. На „Господи,
взиваю я”: стихир – 4, всі недільні чергового голосу октоїха; також Слава:
стихира святому, І нині: богородичний голосу малої вечірні[1]
тобто 1-й богородичний голосу[2],
що називається догматик[3].
2. На стиховні стихир – 4, тобто: одна недільна, що на
першому місці в октоїсі чергового голосу і 3 святому з двома його приспівами,
що на стиховні великої вечірні[4],
також Слава: святому з його малої вечірні, І нині: богородичний зі стиховні
малої вечірні[5].
3. На кінці: тропар
недільний, Слава: святому, І нині: богородичний з недільних за голосом тропаря
святого.
4. Відпуст з поминанням недільним і святого.
НА ВЕЛИКІЙ ВЕЧІРНІ
1. Катизма 1-а
„Блажен муж” (за уставом – ціла, за сьогоднішнім нашим звичаєм – лише деякі
вибрані стихи).
2. На „Господи, взиваю я” стихир – 10, тобто 4 з октоїха і
6 святому, Слава: святому, І нині: 1-й богородичний чергового голосу.
3. Прокімен дня з часослова і 3 читання святому.
4. На литії: за слов’янським уставом, перша стихира – храму
(яку сьогодні звичайно не беремо), також стихири святому. Слава: святому, І
нині: богородичний з недільної стиховні великої вечірні, за голосом наславника[6].
5. На стиховні: стихири недільного голосу, Слава: святому,
І нині: богородичний з недільної стиховні великої вечірні, за голосом
наславника[7].
6. На благословенні
хлібів: тропар „Богородице Діво” двічі і святому раз[8].
НА ВЕЛИКІЙ УТРЕНІ
1. На „Бог Господь”:
тропар недільний двічі, Слава: святому, І нині: богородичний з недільних за
голосом тропаря святого[9].
2. Дві чергові катизми зі своїми недільними сідальними
октоїха; також катизма 19-а (полієлей) з величаннями й „Ангельський хор”, і
іпакой голосу, і одразу всі три сідальних святого, тобто 1-й і 2-й без
богородичного, потім Слава: 2-й сідальний, що називається полієлейним, І нині:
його богородичний[10].
3. Степенна, прокімен, євангелія й стихира, все тільки воскресне неділі.
- Під час співання канону, за нашим звичаєм, ієрей помазує
людей єлеєм, поблагословленим на вечірні.
4. Канонів три або чотири на 14, а саме: недільний з
ірмосом на 4 і богородичний на 2, і святому на 8, буде два чи тільки один
канон; звичайно бо святий має два канони[11].
Катавасія чергова по кожній пісні. По 3-ій пісні – кондак-ікос,
і сідальний святому. По 6-ій – кондак-ікос недільний, по 9-ій – світильний
недільний, Слава: святого, І нині: богородичний недільного світильного[12].
Все інше на утрені, на часах і
на літургії так, як зі святим полієлейним, тут на стор. 73.
[1] Московський типик, розділ 3.
[2] Рукописний типик, розділ 31.
[3] Бо не береться богородичний, що в мінеї за наславником святого,
ані за голосом наславника.
[4] Рукописний типик і Московський у вищезазначених розділах. Також і Марко: То αναστοσιμον
στιχηρον του στίχου, και τα γ του Αγοιυ. (Καιφ. 78) /одна недільна стихира і
три святого (розділ 78)/.
[5] Згадані типики лише приписують: богородичний на той самий голос; а
оскільки недільні богородичні малої вечірні — урочисті, що також називаються
Δογματικον /догматик/, то Перемиський типик добирає їх слушно.
[6] Московський типик, розділ 3, і рукописний, розділ 31; і Марко: Εις
την Λιτην στιχηρον του Αγοιυ της Μονής, και του Αγιου στιχηρα; δόξα του Αγιου,
και νυν θεοτοκιον του κατά αβ εις τον αυτόν ηχον (Καιφ. 78). На литії — стихира
святого обителі, Слава: святого, І нині: богородичний за абеткою на той самий
голос (розділ 78). Стихири κατά αβ (αλφαβητον) за абеткою — це стихири на
стиховні великої вечірні, бо у грецькому тексті початкові букви цих стихир
(крім першої) подаються за абеткою; а оскільки в кожному голосі їх — три, то з
8-им голосом закінчуються всі 24 букви грецької абетки: 3 х 8 = 24. З цим
узгоджується і наша мінея, або трефологіон, напр. 26 жовтня.
[7] Рукописний типик, розділ 31, і Марко Καιφ. 78/розділ 78/.
[8] Μαρκ. Καιφ. 78 /Марко, розділ 78/. Рукописний типик, розділ 31, і
Московський, розділ 3.
[9]Вищенаведені устави.
[10] Так звичайно наші устави і
російські: Московський типик, розділ 3 і мінея, напр. 26 жовтня; але рукописний
типик і Марко у вищенаведених місцях подають „Непорочні” та іпакой голосу, а
також полієлей і сідальні святому, І нині: перший богородичний того самого
голосу, за Марком, або богородичний на той самий голос, за рукописним типиком.
Новий Царгородський типик не подає „Непорочні”, а тільки полієлей і тільки
останній сідальний святого з його богородичним, „Ангельський хор” та іпакой
(напр. 6 грудня).
[11] Марко і наш рукописний типик приписують канони на 16, тобто Марко:
недільний на 6, богородичний на 2 і святому на 8; рукописний: недільний на 4,
богородичний на 4 і святому на 8.
[12] Тут все так, як зі святим полієлейним в неділю, де подали ми й
джерела.
Немає коментарів:
Дописати коментар