Святий зі всенічним у дні седмичні і в суботу
НА МАЛІЙ ВЕЧІРНІ
1. На „Господи,
взиваю я” і на стиховні всі стихири – святому, на стиховні будуть окремі
приспіви святому. Тільки про богородичні на „Господи, взиваю я” і на стиховні
нехай буде відомо, що вони інколи будуть окремі[1],
деколи тільки загальні, означені лише першими словами; деколи навіть без
зазначення перших слів. І в цьому, останньому випадку, гадаємо, що мають вони
добиратись з октоїха на вечірні седмичній за голосом наславника і за днем
тижня, що подані на кінці кожного тому мінеї і Львівського трефологіона; якщо –
ні, то за голосом одного з трьох наславників, поданих на кінці Почаївського
трефологіона[2].
2. На кінці: тропар святого, Слава, і нині: богородичний з
недільних за голосом тропаря святого.
НА ВЕЛИКІЙ ВЕЧІРНІ
1. „Блажен муж” (за уставом – тільки 1-й антифон).
2. На „Господи, взиваю я”: стихири святого на 8, Слава:
його наславник, І нині: 1-й богородичний
(догмат), за голосом наславника; в п’ятницю на суботу – догмат чергового голосу[3],
з огляду на віддання голосу.
3. Прокімен дня з часослова і 3 читання святому.
4. На литії: перша
стихира – храму, яку сьогодні звичайно не беремо, все інше – святому і Слава:
святому, І нині: богородичний або окремий, якщо буде, або загальний зі стиховні
недільної великої вечірні, за голосом наславника[4].
5. На стиховні всі
стихири – святому, з двома його приспівами; богородичний до наславника, якщо не
буде окремого, береться з недільної стиховні за голосом наславника[5].
6. На благословенні
хлібів: тропар святого двічі і „Богородице Діво” раз.
НА ВЕЛИКІЙ УТРЕНІ, НА ЧАСАХ І НА
ЛІТУРГІЇ
Все так, як у випадку полієлейного святого без все-нічного
(див. стор. 75-76); тільки утреня починається від „Слава святій”, і буде
помазання єлеєм під час канону, за звичаєм.
Примітка
Три свята, а саме: Народження
й Усікновення св. Івана Хрестителя 24 червня і 29 серпня та верховних апостолів
Петра і Павла 29 червня переважають інших святих зі всенічним тим, що на утрені
їхні канони беруться самі, без богородичного канону, і на Літургії їхні
апостол-євангелія беруться самі[6],
без повсякденних, які читаються в попередній день під заспів, крім недільних,
бо ці завжди попереджають. За сьогоднішнім загальним звичаєм, крім соборних
церков, і на інших святих повсякденні апостол-євангелії не читаються. До цих
трьох свят Московський типик додає ще й свято Івана Богослова і храмовий
празник[7].
[1] На стиховні 25 січня, 24 червня.
[2] Немає потреби добирати богородичний на стиховні з малої вечірні
недільної служби, як це приписує Перемиський типик, бо в жодному випадку
святого зі всенічним богородичний на стиховні або на „Господи, взиваю я” малої
вечірні не добирається з недільної служби, а лише зі служби седмичної.
[3] Μαρκ. Καιφαλ. πη /Марко, розділ 88/. Рукописний типик, розділ 37.
[4] Напр. 5 грудня і 25 січня.
[5] Напр. 26 вересня, 26 жовтня, 5 грудня.
[6] Почаївська мінея 24 і 29 червня; а Московський типик додає до
цього і 29 серпня (розділ 7).
[7] Розділ 7, на кінці.
Немає коментарів:
Дописати коментар